Szüksége van a hírneve kezelésére? Használja ezeket a tippeket!
Tény, hogy online vállalkozását nagyban befolyásolja, hogy mások hogyan látják. Sajnos, amit az emberek az interneten mondanak, az nem mindig igaz. Azonban lépéseket tehet online hírnevének védelme érdekében, hogy vállalkozása továbbra is virágozhasson. Olvasson tovább, hogy többet megtudjon.
Online jelenlétének növelése érdekében fontolja meg a közösségi média használatát. Az olyan oldalak, mint a Facebook, a Twitter és a LinkedIn segítenek üzleti jelenlétét online és offline egyaránt kiépíteni. A közösségi média hatékony használatához rendszeresen posztolnia kell státuszokat. Amikor információkat tesz közzé egy közösségi médiaoldalon keresztül, használjon kulcsszavakat, és olyan információkat adjon olvasóinak, amelyekre valóban szükségük van.
Ne feledje, hogy az online és a személyes hírneve egyaránt számít. Sok olyan ember van, aki személyesen nagyszerű, az interneten keresztül azonban nem túl jó az ügyfelekkel. Mindkét esetben kedvesnek kell lennie, hiszen fogalma sincs, hogy ez az ügyfél nem fog-e olyan negatív információkat terjeszteni, amelyek tönkretehetik Önt.
Ne engedje meg magának, hogy felhúzzon valakit, akinek nyilvánosan problémája van Önnel. A legjobb módja ennek kezelésére az, ha valamilyen megoldást kínál nekik. Ez megmutatja bárkinek, aki keres, hogy hajlandó ön mindent megtenni azért, hogy ügyfelei elégedettek legyenek.
Legyen profi, amikor a közösségi oldalakon posztol. Kerülje az internetes zsargon és szleng használatát, mint például a király stb... Legyen mindig professzionális. Ugyanúgy reagáljon a hozzászólásokra, mint ahogyan azt tenné az ügyfeleivel egy személyes találkozó során. Használjon megfelelő magyar nyelvet, és minden választ lektoráljon, mielőtt közzéteszi azokat.
Soha ne tegyen közzé hamis értékeléseket és megjegyzéseket, amelyek pozitív fényben tüntetnék fel vállalkozását. Akár hiszi, akár nem, a legtöbb ügyfél felismeri, ha átverik, és elveszíti a bizalmát Önben és a cégében. Ahelyett, hogy ügyfeleket nyerne, a végén elveszítheti őket.
A közösségi média néha úgy tűnhet, hogy kicsúszik a kezünkből, ha nem figyelünk oda. Jó értelemben is felrobbanhat, de a rossz emberek rossz dolgokhoz férhetnek hozzá, vagy olyasmit tehetnek közzé, ami rossz színben tünteti fel Önt. Tehát nem szeretné, ha a közösségi média szabadsága megmutatná a vállalkozását.
Még akkor is, ha egy ügyfél megalapozatlan panasszal fordul Önhöz a cégével szemben, ügyeljen arra, hogy ne utasítsa el olyan könnyen a panaszát. Mindig ismerje el és köszönje meg az ügyfélnek, hogy időt szánt arra, hogy kapcsolatba lépjen Önnel. Ajánlja fel, hogy további vizsgálatot folytat. Ajánlja fel, hogy adjon neki valami pluszt a gondjaiért. Ezzel csökkentheti annak valószínűségét, hogy rosszat mondjon az Ön vállalkozásáról a baráti körében.
Gyakran előfordul, hogy .com domainnév vásárlásakor felajánlják, hogy a nevet .net és .info végződéssel is megvásárolhatja. Okos dolog ezt megtenni, és még okosabb, ha ezeket kapcsolódó webhelyekké fejleszti, ahelyett, hogy egyszerűen mindannyian a fő webhelyén kötnének ki. Ha több különböző webhelye van, amelyek jó minőségű, releváns tartalmat tartalmaznak a szakterületéről, az segít megalapozni a tekintélyét és építeni az online hírnevét.
Ha online kritikával szembesül, szánjon időt arra, hogy elemezze azt. Nézze meg alaposan a panaszokat, és különítse el azokat a konkrét problémákat, amelyekkel foglalkoznia kell. Határozza meg, hogy a probléma Önnél, a panaszosnál vagy mindkettőnél van-e. Vegye figyelembe a forrást. Ha a panaszkodó személy már korábban is panaszkodott más környezetben, lehet, hogy nem sokat tud tenni a panasszal kapcsolatban.
Már most tegye meg a megfelelő lépéseket online hírnevének védelme érdekében. Sajnálatos lenne, ha legjobb erőfeszítéseit olyan hozzászólók hiúsítanák meg, akik nem tesznek mást, mint valótlanságokat terjesztenek. Ezt megelőzheti, ha proaktívan cselekszik, és a vezetői székben marad. A most kapott tippek segítségével ezt meg is teheti.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.