- Üzenetek
Ha a fenti lépéseket becsülettel elvégezted, feltehetően már meg is találtad azt az üzenetet (vagyis inkább üzeneteket a buyer personákhoz társítva), amik a legjobban leírják a termékedet, szolgáltatásaidat, és a legjobban rávilágítanak a célcsoportod problémáinak megoldására.
Sose magadból indulj ki! Nem az számít, hogy neked mi tetszik, mi hangzik számodra jól Te elfogult vagy a cégeddel szemben, beleástad magad már a témába, alapos ismereteid vannak a témában. A fontos az, hogy a célcsoportodnak mire van szüksége. Hiába kommunikálod a luxustermékedről azt, hogy kategóriájában a legolcsóbb, ha pont azért veszik meg a vásárlóid, hogy státusszimbólumként használják. Ilyenkor egy félresikerült üzenettel az egész értékesítést hazavághatod, hiába a tökéletes termék, a jó árazás, a jó hirdetések.
Legyél tömör, velős, könnyen érthető. Egy jó üzenet 10 szónál nem több (ennyi ugyanis, amit az agy olvasás közben még kényelmesen be tud fogadni), és sosem rólad szól. Senkit nem érdekel ma már, hogy a céged 10 éves és kiváló minőségben dolgozik (mindenki ugyanezt mondja magáról ugyanis). Az a lényeg, hogy miben segít nekem a terméked! Menőbb leszek az új telefonnal? Egészségesebb ételeket főzhetek a családomnak? Gyorsabban juthatok el az üzleti találkozóimra? A parfümödtől megfordulnak utánam a nők/férfiak az utcán?
Tipp: Próbálj meg nem terméktulajdonságot, hanem előnyt kommunikálni. Az, hogy egy parfümnek jó illata van és sokáig tart, tulajdonság. Az, hogy egész éjjel ellenállhatatlan leszek a másik nem számára, már termékelőny, amiért megveszem a parfümöt.
Ne parfümöt árulj, hanem az ellenállhatatlan nőiesség érzését!
- Eszközök, csatornák
Miután tudod, hogy mi a terméked legnagyobb előnye, tudod, hogy kinek akarsz pontosan értékesíteni, határozd meg, hogy milyen csatornákon fogsz kommunikálni.
A lehetőségek tárháza nagyon széles, mindig az adott célok, és a rendelkezésedre álló erőforrások (leginkább idő és pénz) határozza meg, hogy mit használunk.
Az alábbi eszközökkel és csatornákal mindenképpen érdemes kalkulálnod, ha online marketing stratégiát tervezel:
Az eszközöket a célokhoz, célcsoporthoz és a bufget-hez igazítsd
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.