A koronavírus terjedése nagy változásokat hozott a lakosság mobilitását illetően, és nagy mértékben megváltoztatja a vásárlási szokásokat is. A változásnak több szakasza, állomása lesz a közeljövőben, amelyek különböző megközelítéseket igényelnek a vállalkozók részéről.
Most az első szakaszt éljük, amikor hirtelen minden a feje tetejére áll, és az emberek azt sem tudják, hova kapjanak. Hirtelen mindent felvásárolnak, ami fontos, és sok mindenről lemondanak, ami nem nélkülözhetetlen. Szerencsére az emberi faj annak köszönheti túlélését, hogy alkalmazkodni tudott minden eddigi környezeti változáshoz. Ennek az alkalmazkodásnak a folyamatát szemlélteti a Kübler-Ross skála. Minden krízis során ezeken az állomásokon mennek keresztül az egyének.
Bár most még lefelé tartunk a lejtőn, néhány héten belül mindenki alkalmazkodni fog az új helyzethez, és elkezdi elfogadni a jelen helyzetet alapállapotként. Ezt követően ismét élni fogjuk az újfajta mindennapokat, és mindenki fogyasztani fog az esetlegesen megváltozott jövedelemszintjéhez mérten.
Az offline világban megjelenő távolságtartás feltehetően nagy forgalmat fog átterelni az online világba is. Ez egy lehetőség azok számára, akiknek eddig nem volt fizikai üzlete, hogy közel azonos feltételekkel versenyezzen a nagy áruházakkal az online világban. Vannak olyan piacok, amelyek már most is élénkülést mutatnak, mint például az IT eszközök vagy a magánegészségügyi ellátások.
Az biztos, hogy racionlizálni kell a hirdetési költéseket, de nem szabad hosszú távra szüneteltetni, mert akkor nem fogjuk látni, hogy mikor lépnek az emberek az elfogadás és továbblépés szakaszába, és kezdenek újra fogyasztani. A média mix-ből elsőre azokat az elemeket érdemes levágni, melyek csak márkaépítési célt szolgálnak, vagy a drágábban, nehezebben mérhetően hoznak megrendeléseket. Másrészt az offline marketingből lehet átcsoportosítani kereteket az online megjelenésekre, melyek csak egy kattintásra vannak a webáruházunktól.
A Drive Online Marketing csapata teljesen homeoffice-ból dolgozva felkészült, hogy segítsen minden ügyfelünknek megtalálni azon területeket és módszereket, amelyekkel hatékonyan lehet átvészelni a következő nehéz időszakot.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.