Az online marketinges vagy egy konkrét személy (alkalmazott, külsős partner / alvállalkozó) vagy egy külső ügynökség / komplett cég, aki a cégednek az online marketing területén szolgáltatást nyújt, feladatokat elvégez.
Az online marketinges fő feladatai:
Az online marketinges az internetes eszközöket, felületeket, valamint a közösségi média eszközeit felhasználva:
- eljuttassa a céged, márkád, terméked üzenetét a piacra,
- megragadja a célpiac figyelmét,
- érdeklődőket és vevőket hozzon a piacról
- az érdeklődőkből vevőket szerezzen
- termék és márkádhoz kapcsolódó promóciókat jelentessen meg, reklámozzon a piacon
Az online marketing az alábbi területeket jelenti:
- Célpiac részletes elemzése, leírása, piackutatás
- Versenytárselemzés
- A Buyer Persona (ideális vevő) jellemzőinek, profiljának leírása
- Marketing stratégia, marketing terv készítése
- A vevő élettartam és a vevő életciklus nyomon követése és támogatása
- SEO vagy keresőoptimalizálás
- SEM vagy más néven keresőmarketing (például Google Ads hirdetés)
- Content marketing vagy más néven tartalom marketing
- Direct response copywriting- értékesítési célú szövegírás
- Influencer marketing
- Értékesítési célú oldalak (landing page, sales page) készítése
- Sales funnel (értékesítési tölcsérek) építése
- Marketing feladatok, folyamatok automatizálása
- Email marketing
- Marketing kampányok tervezése, beállítása, lebonyolítása, optimalizálása, mérése
- Online felületeken történő hirdetések (un. Display)
- Video marketing
- SMS marketing
- Az online marketing mérése, adatbázisai
Az online marketinges főbb stratégiai és taktikai feladatai:
Stratégiai feladatok:
A marketinges stratégiai feladata az, ha az ügyvezetővel együtt a vállalati célokhoz igazodva összeállítja a vállalat marketing stratégiáját oly módon, hogy az online marketing eszközeinek lehetőségeit is beleépítik a stratégiába.
A taktikai, kivitelezői, illetve megvalósítói feladatai:
- legmagasabb szinten – a stratégia alapján – egy adott időszakra (negyedévre, évre) szóló marketing terv összeállítása
- A második szinten, amikor a marketing tervben rögzített feladatokat, projekteket kidolgozza és élesben működteti
- harmadik szinten a visszamérés és a folyamatok optimalizálása, amikor a korábbi tevékenységek eredményét méri, javaslatot tesz és a javaslatok elfogadása után a szükséges változtatásokat elvégzi.
- Ha te is szeretnél többet tudni az online marketing lehetőségeiről kattints az alábbi linkre:
- Érdekel az online marketing!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.